19 marzo 2019

2 ore
Scarpe comode, acqua
Strada asfaltata

Primo Conti è stato un grandissimo artista che ha saputo spaziare nella cultura letteraria, artistica e musicale del Novecento, diventando uno dei massimi protagonisti delle Avanguardie Storiche. La Fondazione ha sede nella
quattrocentesca Villa Le Coste, che per molti anni fu l’abitazione e lo studio del Maestro. La Fondazione è sorta del 1980 e si divide in tre sezioni: il Museo delle opere di Primo Conti, l’Archivio e lo Studio. Il Museo raccoglie 63 dipinti e 163 disegni dell’artista fiorentino.

Prenotazione Obbligatoria. Numero massimo di partecipanti 25.

www.fiesoleforyou.it

PROGRAMMA COMPLETO

25th May – 5th October 2019

PRIMO CONTI FOUNDATION AND MUSEUM

10.00 a.m.
Fiesole, Piazza Mino, no. 7 bus stop
Bus no. 7 from Florence
2 hours
Comfortable shoes, water
Paved road

Primo Conti was a truly great artist of the twentieth century and one of the most important representatives of the Avant-garde movement. The Foundation came into being in 1980 in the beautiful Villa Le Coste as a Centre for Documentation and Research, according to the wishes of Primo Conti himself. The Centre is divided into three sections: the Museum, the Archive and the Studio. The Museum houses 63 of the Florentine artist’s paintings and 163
drawings.

Reservation required. Maximum number of participants 25.

www.fiesoleforyou.it